+90 (252) 212 03 23

Pilotaj Lisansı


AMERİKA PİLOTAJ VE UÇUŞ EĞİTİMİ PROGRAMI

Ticari Pilot Lisansı

Pilotaj

PİLOTAJ LİSANSI EĞİTİMİ

Pilotaj Eğitimi verdiğimiz okulumuz, 1987 yılında Miami şehrine 15 dk mesafede North Perry ve Opa-Locka Havaalanlarında kurulmuş (FAA Part 141) Profesyonel Havacılık kanunlarına göre Uçuş eğitimi ve Business Jet hizmeti veren bir firmadır. Yıllık öğrenci kapasitesi 250’nin üzerindedir ve bunların çoğunu yaklaşık 20 değişik ülkeden yabancı ve Türk Havacılık gönüllüsü arkadaşlar oluşturmaktadır.

LOKASYON:

• Miami Opa Locka Executive Airport, 14900 NW 44th Ave, Opa-locka, FL 33054, Birleşik Devletler

• North Perry Airport, 101 SW 77th Way, Pembroke Pines, FL 33023, Birleşik Devletler

PİLOTAJ LİSANSI EĞİTİMİNDE NEDEN AMERİKA?

  • Yüksek eğitim kalitesi ve büyük bir okulda eğitim alma şansı,
  • 6-8 ay gibi kısa bir sürede eğitimin tamamlanması,
  • Kayıttan itibaren online eğitim desteği,
  • Çift lisans avantajı (FAA ve çevrim sonrası EASA ve / veya Türk JAA lisansı),
  • İngilizcenin tüm eğitim boyunca kullanılarak dil probleminin çözülmesi,
  • EASA bağlısı okullarından daha fazla uçuş saatinin daha ucuza tamamlanması,
  • Türkiye ve Avrupa’nın aksine havaalanlarının eğitim uçaklarına açık olması,
  • Yapılan uçuşlarla uluslararası uçuş tecrübesinin daha eğitim dönemden itibaren kazanılması,
  • Değişmeyen fiyat garantisi, taksitli ödeme kolaylığı ve 2 yıl ödemesiz, 10 yıl vadeli banka kredisi.

PİLOTAJ LİSANSI UÇUŞ EĞİTİMİ:

Piotaj, öğrencilerimize, 257 saat toplam uçuş ve simülatör eğitimleri ile FAA Ticari Pilot eğitimi hızlandırılmış bir şekilde verilmektedir. Hem dünya geneli sağlanan uçuş eğitimlerinde hem de ABD uçuş okullarının birçoğundan çok daha kısa sürede hedefe ulaşılabilir. Okulumuz 30 adet eğitim uçağına sahiptir. Bunlar; C150, C172N, C172RG, C172XP, C182, Piper and Duchess ve Seneca tiplerinde uçaklardır. Program 4 ana bölümden oluşmaktadır ve yaklaşık 6 – 8 ay sürmektedir.

  • Private Pilot Certificate 
  • Commercial Pilot Certificate 
  • Instrument Rating 
  • Multi Engine Rating

A) Private Pilot Certificate

Private Pilot License – Husûsî Pilotaj Lisansı – PPL: Herhangi bir hava taşıtında “ticarî olmamak kaydıyla” pilotluk yapılmasına imkan veren pilot lisansıdır. PPL, İngilizce private pilot licence kavramının akronimidir. Ticari amaç içermeyen tek motorlu uçakları uçurabilme lisansıdır. PPL alabilmek için gerekli olan şartlar ICAO (Uluslararası Sivil Havacılık Otoritesi) tarafından belirlenir. PPL kısaltmasının arkasından parantez içinde eklenen harf hava aracının sınıfını belirtir: PPL(A) > uçak, PPL(H) > helikopter vs.

Çok motorlu veya çok pilotlu uçaklarda uçabilmek; gece uçuşu veya alet uçuşu yapabilmek veya maddî kazanç sağlamak amacıyla uçabilmek için PPL lisansına ilaveten çeşitli lisans ve derecelendirmelerin edinilmesi gerekir. PPL alabilmek için özel bir pilotaj kursunun tamamlanması gerekir. PPL(A) kursu öncesinde ve esnasında aşağıdaki koşulların gerçekleştirilmesi gerekir:

  • Uçucular için düzenlenmiş bir sağlık muayenesinden geçmek (en geç ilk solo uçuş öncesinde)
  • Kurs boyunca en az 45 saat uçmak (solo ve çift kumanda uçuşlar dahil)
  • En az 10 saat solo uçmak, En az 25 saat çift kumanda uçmak
  • En az bir meydanlar arası (150 nm ve ana meydandan farklı iki meydanda full stop inişli) “solo” uçuş yapmak.
  • 7 sınavın her birini en az %75 başarıyla geçmek
  • Bir sınav öğretmeni ile yapılan uçuş testini (sözlü sınav dahil) başarıyla geçmek

Eğer öğrenci minimum gereksinim olan 45 saatte yeterli seviyeye ulaşamazsa uçuş eğitimine devam edilir. Uçuşa yeni başlayan pek çok öğrenci, kursu 60 -70 saat uçuş sonunda tamamlar. Pek çok öğrenci ilk solo uçuşunu 10-15 saat eğitim sonrasında gerçekleştirir.

Fiyatlarımız 70 saat PPL uçuşu üzerinden hesaplanmıstır ki EASA ve SHGM’nin istediği minimum uçuş saati olan 45 saatin üzerindedir.

PPL sahibi pilotlar yolcu taşıyabilir. Ancak yolcularla uçuş masraflarını paylaşmak mümkün olmakla birlikte, pilot yolculardan -bazı özel koşullar haricinde- uçuş karşılığında ücret talep edemez ve kazanç sağlayamaz. Pilotun her uçuş öncesi yolculara temel emniyet ve acil durum usulleri konusunda brifing vermesi gerekir.

Eğitim Programı

Private Pilot Ground School             40 Saat
Solo / C172                                           10 Saat
FTD Simulator / Dual                        10 Saat
Dual / C172 Classic                             50 Saat
Check Ride                                              2 Saat
Oral Proficiency Interview                  Dahil
Knowledge Test                                     Dahil
Designated Examiner                           Fiyata dahil değil

B) Instrument Rating 

Alet uçuşu, aletli uçuş veya IFR uçuş; uçak dışındaki (haricî) görsel referanslarla uçuşun tehlikeli olduğu
durumlarda; uçak içindeki cihazları, göstergeleri ve seyrüsefer yardımcılarını kullanarak gerçekleştirilen uçuş. IFR, İngilizce instrument flight rules (aletli uçuş kuralları) kavramının akronimidir. Profesyonel pilot olma isteyenlerin PPL sonra IR programını mutlaka alması gerekir. Alet uçuşu, havacılıkta kullanılan iki uçuş kategorisinden (diğeri görerek uçuş) biridir. Bir pilotun alet uçuşu yapabilmesi için uygun lisans ve derecelere sahip olması gerekir.

Bir uçağın alet uçuşu yapması için mutlaka meteorolojik koşulların kötü olması gerekmez. Uçaklar arası ayrımı sağlayabilmek ve uçuş emniyetini artırabilmek için, belirli hava sahalarında uçuşlar kısmen veya tamamen alet uçuşu olmak zorundadır. Örneğin ICAO’ya göre A sınıfı hava sahalarında tüm uçuşlar alet uçuşu kurallarına göre yapılır ve görerek uçuş yasaktır.

Fiyatlarımız 70 saat IR uçuşu üzerinden hesaplanmıştır ki EASA ve SHGM’nin istediği minimum uçuş saati olan 50 saatin üzerindedir.

Görerek Uçuş, Alet uçuşu kavramının anlaşılması için öncelikle görerek uçuşun anlaşılması gerekir. Görerek uçuş veya VFR uçuş, bir pilotun uçağın durum (attitude) kontrolünü ve seyrüseferini uçak dışındaki görsel referanslara göre gerçekleştirdiği uçuştur. Şartların görerek uçuşa müsait olmadığı durumlarda -pilotun lisans ve dereceleri (rating) ile uçaktaki cihazlar müsaade ediyorsa- alet uçuşu gerçekleştirilir.

Eğitim Programı
Instrument Ground School         40 Saat
FTD Simulator / Dual                  30 Saat
Dual / C172 IFR                             40 Saat
Check Ride                                        2 Saat
Knowledge Test                             Dahil
Designated Examiner                   Fiyata dahil değil

C) Commercial Pilot Certificate Single & Multi-Engine Rating

Ticari Pilotaj, CPL, ticari uçuş yapabilmek için gerekli olan pilotaj lisansıdır. CPL İngilizce “Commercial Pilot Licence” kavramının kısaltmasıdır. Hususi Pilot Lisansından (PPL) farklı olarak pilotun yaptığı uçuş karşılığında para kazanmasına imkan verir.

CPL alabilmek için gerekli olan şartlar ve CPL’nin sağladığı ayrıcalıklar ICAO (Uluslararası Sivil Havacılık Kurumu) tarafından belirlenir ancak bazı şartlar ülkeden ülkeye değişir. ICAO’ya göre CPL alabilmek için İngilizce bilmek (söyleneni anlayabilmek, okuyabilmek ve yazabilmek), PPL sahibi olmak, gerekli uçuş eğitimini tamamlamak, en az 300 deniz mili (nm) cross country (meydanlar arası) uçuş yapmak, 1. sınıf uçuş muayenesini ve sınavları başarıyla geçmek gerekir.

Teori sınavları şu konuları kapsar:

  • Havacılık yasası, Seyrüsefer (navigasyon),
  • Genel uçak bilgisi Operasyonel prosedürler,
  • Uçuş performansı ve planlaması,
  • Uçuş prensipleri,
  • İnsan performansı ve limitleri
  • VFR (görerek uçuş) iletişim usulleri,
  • Meteoroloji,

Uçak, helikopter gibi farklı hava taşıtları için farklı CPL’ler mevcuttur. Bazı ülkelerde “kaptan pilot” unvanını kullanabilmek için en az CPL sahibi olmak gereklidir.

Fiyatlarımiz 20 saat CPL uçuşu üzerinden hesaplanmıstır ki EASA ve SHGM’nin istediği minimum uçus saati olan 15 saatin üzerindedir

ME, Pilot adayların PPL, CPL ve Instrument Rating programlarını başarı ile tamamlamalarının ardından ME – Multi Engine Rating programını almaları gerekmektedir. Tek motor uçaklarda uçuş tecrübesi kazanan aday pilot ilave bir eğitim ile çok motorlu uçak kullanımını öğrenmelidir. Çok motor uçak eğitimlerindeki amaç; pilota adayına çok motor aerodinamiği ve performansı konusunda bilgi ve tecrübe kazandırmaktır. Aday pilotlar ME eğitimleri sırasında, çok motor uçaklarda iniş, kalkış ve yaklaşma usullerini öğrenirler.

Fiyatlarımız 13 saat ME uçuşu üzerinden hesaplanmıştır ki EASA ve SHGM’nin istediği minimum uçuş saatine uygundur.

Öğrenciler, ME kapsamında hocaları ile birlikte yaptıkları uçuşlarında ve solo uçuşlarında çok motorlu uçağın kontrolü ve yönetimi, geniş çaplı uçak kumanda sisteminin kullanılması gibi eğitimleri alırlar.

Eğitim Programı
Commercial Ground School                         20 Saat
Flight Experience Building / Shared          61 Saat
Dual CPL Cross Country                               15 Saat
FTD Simulator / Dual                                    10 Saat
Complex (Single-Engine) Dual                    10 Saat
PA / 34 ( Multi-Engine) Dual                       13 Saat
Check Rides                                                        4 Saat
Knowledge Test                                               Dahil
Designated Examiner                                    Fiyata dahil değil

PİLOTAJ LISANSI KURSUNA KATILIM KOŞULLARI:

  • Kursa katılım yaşı minumum 18’dir.
  • İngilizce seviyesi en az intermediate ( orta ) olmalıdır.
  • Öğrenci adayı en az lise mezunu olmalıdır.

DİL YETERLİLİĞİ:

Pilotaj (FAA ATPL) uçuş eğitimi programlarımıza katılmak isteyen öğrencilerimizin, en az orta seviyede İngilizce dil yeterliliğine sahip olmaları gerekmektedir. Giriş için TOEFL, IELTS veya ICAO gibi herhangi bir sınav skoru istenmemektedir. Seviye ölçümleri hocalar tarafından SKYPE mülakatı veya okulda yüzyüze yapılan görüşmeler sonucunda belirlenmektedir. Dil seviyesi istenilen düzeyden düşük olan öğrenciler için okulda bire bir dersler sağlanmaktadır. Öğrenciler 20 derslik veya 40 derslik havacılık İngilizce programına katılabilirler.

Uçuş eğitimine başlamadan önce öğrencinin ICAO Level testinde 4 ve üstü (6 üzerinden) bir skor alınması gerekir. Aksi taktirde eğitim boyunca zorluk çekeceğinden eğitim süresinin uzaması ve eğitim ücretinin artması söz konusu olur. Bu sebep ile önce İngilizcenin iyileştirilip daha sonra uçuş eğitimine başlanması öğrenci için faydalı bir planlamadır.

Bununla ilgili olarak havacılık İngilizcesi eğitimleri ve iletişim, anlatım biçimleri program kapsamında verilmektedir. Dil seviyesi çok düşük veya başlangıç düzeyinde olan öğrencilerimizi, DELTA Yurtdışı Eğitim önderliğinde, Miami bölgesinde veya Amerika’nın farklı şehirlerinde bulunan anlaşmalı dil eğitimi kurumlarımıza, genel ingilizce ( gramer, konuşma, dinleme, yazma ) ve havacılık İngilizcesi programlarına yerleştirmelerini yapmaktayız. Öğrencimiz öncelikle seviyesine göre seçeceğimiz süre boyunca (4 haftadan 36 haftaya kadar) dil eğitimi programını almaktadır, daha sonra pilotaj programına geçişi sağlanmaktadır.

ONLINE DERSLER:

Kayıt işlemleri tamamlandıktan sonra öğrencilerimize sağlanan ücretsiz online ders sistemi ile, daha Amerika’ya gitmeden programlara giriş derslerini almanızı ve evinizden online olarak eğitimler almanızı sağlayacaktır. Amerika’da eğitimleriniz başladığında derslerin olumlu yönde büyük katkısına sahip olacağınız aşikardır.

Online derslere çalışarak ilk sınav olan PPL yazılı sınavına gelen öğrenciler eğitim süresini büyük oranda kısaltabilmektedirler.

PİLOTAJ LİSANS TÜRLERİ:

Dünyada bilinen 3 temel lisans tipi bulunmaktadır. Bunlar: FAA, EASA ve JAA.

FAA (Federal Aviation Admistration):

Amerika’da verilen ATPL ticari pilot lisansıdır. Dünya’nın bir çok ülkesinde kabul görmektedir. Öğrencilerimiz de Amerika’da anlaşmalı olduğumuz okullarda FAA lisanslarını 6 – 8 ay sürecek olacak eğitimler ile kolaylıkla alabilirler.

EASA (European Aviation Safety Agency):

Avrupa birliginde geçerli olan lisans türü EASA’dır. EASA Lisansı Avrupa Birliği’ne ait bir lisanstır ve Avrupa ülkelerinde pilot olmak isteyen öğrencilerin alması gereken lisanstır. FAA programlarımızdan başarı ile mezun olan pilotlarımız, lisanslarını kolaylıkla EASA’ya dönüştürebilirler. FAA lisansı ile arasındaki en büyük fark, ATPL Teori dersleridir. 14 tane dersten oluşan ATPL Teori derslerini alıp, sınavlarını geçen pilotların EASA lisansları onaylanır. Mezun pilotlarımız isterlerse, FAA eğitimleri sırasında PPL programlarını tamamladıktan sonra anlaşmalı EASA okulumuzda EASA ATPL teori derslerini almaya başlayabilirler. Bu sayede eğitim süresi kısalacak ve toplamda 8- 10 ay süre ile hem FAA hem de EASA lisanslarına sahip olabileceklerdir.

JAA (Joint Aviation Authorities):

Türkiye’de EASA lisansı geçerli olmaktadır. Ancak, EASA’ya sahip pilotun, Türkiye’de ki hava yolu şirketlerinde çalışabilmesi için Kontrol Uçuşlarını tamamlaması gerekir. Toplam 6 dersten ve 3 uçuştan oluşan kontrol uçuşunu yapan pilotun, başvurularını yapması halinde SHGM (Sivil Havacılık Genel Müdürlüğü ) tarafından JAA lisansı onaylanır.

PİLOTAJ LİSANSI ÇEVRİMİ:

A) Amerika’da FAA Lisansından EASA Lisansına Çevrim

Sanılanın aksine EASA üyesi olmayan bir ülkeden alınan Pilot lisansının EASA ve/veya Türkiye Lisansına çevrimi zor bir süreci gerektirmemektedir. EASA ve/veya Sivil Havacılık Genel Müdürlüğü tarafından konulan SHT-1H Lisans Çevirim talimnamesi esasları takip edilerek çevrim kolaylığı sağlanabilmektedir.

FAA lisansınızı aldıktan sonra veya eğitim sürenizi kısaltmak adına, FAA eğitimleriniz sırasında (PPL bitimi) ATPL teori derslerini alabilirsiniz. Sınavlara da Amerika’da girerek FAA lisans sürenize ek olarak sadece 2 aylık bir uzatma ile lisans çevrim işleminizi tamamlayabilirsiniz. Diğer bir seçenek olarak Avrupa da konuşlu bir uçuş okulu veya Türkiye’de ATPL teori derslerinizi alabilirsiniz. Ancak bu durum süreyi uzatabilir. En kısa sürede eğitimleri tamamlamak için en uygun ülke Amerika’dır. ATPL teori derslerini Amerika’da anlaşmalı EASA okulumuzda PPL bitiminde almaya başlayabilirsiniz. Özellikle tüm eğitimini ABD’de tamamlamak isteyen öğrencilerimiz için bu seçenek uygun olacaktır.

Online ders ağırlıklı program yaklaşık 6 ay sürmektedir ancak genel uçuş eğitimleri ile eş zamanlı alındığından süre açısından sadece 2 aylık bir uzatma gerektirmektedir.
Maliyetler: Programın toplam maliyeti $3.100’dır. Amerika’da her ders için sınav ücreti £89’dir.

B) Yunanistan’da FAA Lisansından EASA Lisansına Çevrim

Yunanistan’da anlaşmalı okulumuz tarafından sağlanan programa katılarak online derslerle de bu eğitimleri hızla bitirmeniz mümkündür. Ancak sınavlar için Yunanistan’a gidilmesi gerekir. ATPL teori derslerini Avrupa’da almak isteyen öğrencilerimiz için Yunanistan’da bulunan EASA okulumuz iyi bir seçenek olacaktır. Maliyetler: Programın toplam maliyeti €2.500’dur. Atina’da her ders için sınav ücreti her ders icin €5 ’dir

JAA TÜRK LİSANSININ ALINMASI:

ABD okullarımızdan mezun öğrencilerimize, Amerika’dan aldıkları FAA lisanslarını Türk JAA lisansına kolaylıkla çevirmeleri konusunda ücretsiz yardımcı olmaktayız. Ayrıca, Türkiye’ye çevrim işlemleri için aylarca bekleme ve sıraya girme durumlarını AFA (Atlantic Flight Academy) önderliğinde ortadan kaldırmaktayız.

FAA eğitimlerini ve ATPL teori derslerini Amerika’da temsilcisi olduğumuz uçuş okullarında Türkiye’de dahil olmak üzere bir çok ülkeye göre daha kısa sürede ve düşük maliyetler ile tamamlayan pilotlarımız, çevrim işlemlerini anlaşmalı olduğumuz AFA bünyesinde kolayca alarak, JAA lisanslarına aylarca beklemeden sahip olabilir ve JAA lisansları ile Türk hava yolu şirketlerine pilotluk başvurularını yapabilirler. SHGM SHT-1H talimnamesine göre, lisansını Türkiye veya EASA dışı bir ülkeden alan öğrencilerin çevrim uçuşları yapması gerekmektedir.

Çevrim uçuşları; 6 yer dersinden ve 3 çevrim uçuşundan ibarettir. Derslerde uçağın teknik özellikleri anlatılmaktadır ve öğrenci uçuşlara hazırlanmaktadır. Uçuşlar ise; 2 saatlik tazeleme ( biri uçakta, biri simülatörde ), 1 saatlik SHGM’den gelen hoca ile yapılacak çok motor kontrol uçuşundan oluşmaktadır.

NOT: Bu uçuşlar EASA ülkelerinde de yapılabilir ( Avrupa ) ancak uçuşlar minumum 28 saat sürmektedir ve yaklaşık $15.000 ‘ı bulmaktadır. Bu nedenle Türkiye’de pilotluk mesleğine devam etmek isteyenlerin çevrim uçuşlarını Türkiye’de yapmaları daha mantıklıdır.

Maliyetler: AFA’da alınacak çevrim uçuşunun maliyeti €2.100 + %8 vergidir. Dersler ve kontrol uçuşları fiyata dahildir. Ancak SHGM tarafından alınan ücretler (kontrol uçuş hocasının ücreti 100 TL, sağlık raporu 500TL, sağlık sertifikası tanzim ücreti 250TL ile SHGM lisans tanzim ücreti 500TL)fiyata dahil değildir.

KONAKLAMA:

Uçuş eğitimi programlarımıza katılan öğrencilerimizin konaklamaları okul (http://wayman.net/new-student-housing/) özenle ayarlanmaktadır. Okulun sunduğu konaklamalar; okula 10 dakika mesafede, şehir merkezine yakın, yüzme havuzlu ve spor tesislerine sahip 2 yataklı lüks konaklamalardır. Elektrik, İnternet gibi tüm hizmetler fiyatlara dâhildir. Dileyen öğrencilerimize fiyat farkı karşılığında tek kişilik oda imkânları da sunulmaktadır. Çift Kişilik Oda : $150 ( Haftalık ), Tek Kişilik Oda: $250 ( Haftalık )

SOSYAL YAŞAM:

Florida’da bulunan okullarımız, sosyal imkanlar açısından oldukça geniş bir çevrede yer almaktadır.
Çok sayıda süpermarketten, alışveriş merkezine, sinema, tiyatro, kafe ve restoranlara yakın konumdadır.

MALİYETLER: 

A) FAA ATPL EĞİTİM MALİYETİ: 

B) FİYATLARA DÂHİL OLAN HİZMETLER

  • 260 SAAT SÜRECEK OLAN UÇUŞ EĞİTİMİ PROGRAMI (Private Pilot Certificate, Instrument Rating, Commercial Pilot Certificate Single & Multi Engine Rating)
  • UÇAK EĞİTİMİ (Cessna172, Cessna152, Piper Arrow PA – 28 Complex, Piper Seneca PA 34 Multi Engine, Rebird & Frasca Simulator)
  • HAVACILIK İNGİLİZCESİ VE ANLATIM BİÇİMİ (Phrasology )( ICAO Level testinde 4 ve üstü bir skor alınması gerekir. Bununla ilgili olarak havacılık İngilizcesi eğitimleri ve iletişim, anlatım biçimleri program kapsamında verilmektedir. ICAO-4 seviyesinde olmayan öğrencilere Havacılık İngilizcesi kursu okulda verilir. 20 saat Anlatım Biçimi, Phrasology kursu fiyata dahildir.
  • EĞİTİM MATERYALLERİ ( Kulaklık, uçuş çantası, haritalar, müfredat, eğitim kılavuzu (PPL, IR, CPL ve ME için Online dersler (Gleim Online), diz üstü dokuman tutacağı, E6B uçuş bilgisayarı, Plotter, LogBook (uçuş kayıt defteri) FAR/AIM kitapçığı, PTS pratik test standartları kitabı, uçak kontrol listeleri, üniforma ve apoletler.
  • TEKNOLOJİ: Öğrencilere uçuşlarda yardım alacakları ForeFlight Applikasyonu ücretsiz verilecektir. Bu App’in kullanılması için IOS cihazının öğrenci tarafından karşılanması gerekmektedir.

C) FİYATLARA DÂHİL OLMAYAN HİZMETLER

  • EU ve Eastern Europe, Middle East öğrenci başvuru işlemleri ve ABD hükümetine TSA, kontrol uçuşları, parmak izi, sınavlar için ödenecek ücretler yaklaşık ($4000)
  • Depozit, I20 belge düzenleme, Fedex kargo masrafları, vize rehberlik, okul kayıt ve prosedür işlemleri ($2500)
  • Konaklama okul tarafından sağlanacaksa, aylık ($600)

Not: Amerika uçuş okulları maliyetleri Türkiye veya Avrupa ülkelerine oranla çok daha ekonomiktir. Bunun yanında, öğrencilerimize sunduğumuz en büyük avantaj, DEĞİŞMEYEN FİYAT GARANTİSİ’dir.

Amerika’da uçuş okuluna gidecek öğrencimiz, gitmeden önce ödemesi gereken tüm masrafları bilecektir ve fiyatlarda kesinlikle artış olmayacaktır. Bu sayede bütçesini ayarlayan öğrenci için sürpriz masraflar çıkmayacak ve ödemelerini ona göre ayarlayacaktır.

Okullarımızın maliyetleri paket olarak hesaplanmıştır. Olası ek harcamalarınız da fiyata dahil olmayan hizmetler altında belirtilmiştir. Ödemeler depozito ödenip, okula katılış işlemleri tamamlandıktan sonra, okula başladığınız ilk aydan itibaren 5 taksitte ödenebilir. (Her ay $10,000 ve 5nci ay geri kalan kısım). Kayıt işlemleri için $2500 depozito bedelinin okulun Türkiye hesabına yatırılabilir.

D) EASA ATPL TEORİ (14 DERS ) MALİYETİ:

Öğrencilerimiz, anlaşmalı EASA okulumuzda PPL eğitimlerinin ardından EASA ATPL teori derslerine katılabilirler. Eğitimleri tamamlayan öğrenciler, her ders için sınava girerler. Sınav ücreti 89 İngiliz sterlini olup, eğitim ücretine dahil değildir. Bu dersleri Yunanistan’da anlaşmalı EASA okulumuzda da alabilirler. Atina’da sınav ücreti her ders icin €5 ’dir. TOPLAM: €2.500

E) JAA LİSANSI (ÇEVRİM UÇUŞU) MALİYETİ:

Öğrencilerimiz, Türkiye’de anlaşmalı okulumuz olan AFA’da çevrim uçuşlarını bekleme yaşamadan, kısa sürede yapabilirler. Eğitim 6 yer dersinden v 3 çevrim uçuşundan oluşmaktadır. TOPLAM: €2,100

İNDİRİM:

Programda Cessna 152 uçaklarının tercih edilmesi durumunda toplam maliyet üzerinden yaklaşık $4.500 indirim sağlamak mümkündür.

Not: Öğrencinin C 152 ile uçabilmesi için öğretmen ile beraber 172 kg yani 380 lb’yi geçmemeleri
gerekmektedir. Ağır öğrenciler C 172 uçaği ile uçarlar ve C 172 saatlik ücreti ile ücretlendirilir.

KREDİ OLANAKLARI:

TEB Bankası, Denizbank ve diğer bankalar ile yapılan anlaşmalarımız sonucunda, uçuş eğitimini Amerika’da alma isteyen öğrencilerimize uygun kredi imkanları sunulmaktadır. Öğrencimizin kayıt belgesi ile bankaya başvurması gerekmektedir. Kredi onaylandıktan sonra ödemeler öğrenciye veya okula doğrudan yapılmaktadır.

Alternatif: Denizbank Uçuş Eğitimi Kredisi; 2 yıl geri ödemesiz, sonrasında 120 aya kadar vadeli. Kredi
onaylandıktan sonra doğrudan okula iletilir.

Alternatif: TEB Eğitim Kredisi; düşük faizli, ilk yıllarda çok düşük, sonraki yıllarda yüksek taksit ödemeli 60 aya adar vadeli. Kredi onaylandıktan sonra öğrenci alıp, ödemeleri taksitle okula yapabilir.
Not: 75.000 tl üzeri kredilerde banka tarafından ev, arsa ipoteği ve kefil istenmektedir.

OKUL KAYIT İŞLEMLERİ:

Kayıt işlemleriniz ve okul yazışmalarınız, konaklama hizmetinden yararlanmak isteyen öğrencilerimizin konaklama yerleştirmeleri, M1 vize başvuruları ve uygun uçak bileti alımı, SEVIS, I20 ve TSA gibi prosedür işlemleriniz American Pilot Training tarafından özenle yapılmaktadır.

KAYIT İÇİN GEREKLİ BELGELER

  • Pasaport
  • Varsa ehliyet fotokopisi
  • Okul kayıt formunun doldurulması (Talep halinde gönderilecektir)
  • I20 belgesi için gerekli formun doldurulması (Talep halinde gönderilecektir)
  • Banka referans mektubu (tüm eğitim ve diğer masrafları karşılayacak tutarın hesapta veya sponsorun hesabında gösterilmesi)
  • Kayıt ücretinin aşağıda belirtilen hesap numarasına gönderildiğini belirten banka dekontu

KAYIT VE BİLGİ İÇİN;